مقالات

راهنمای خرید بخارپز

اگر می‌خواهید مواد غذایی‌تان را سریع بپزید و در عین حال از کیفیت غذایی آنها کم نشود، بهترین روش بخارپز کردن آنهاست. در بازار انواع و اقسام بخارپز وجود دارد که برای این کار به کمک‌تان می‌آیند. اما گاهی انتخاب بهترین بخارپز سخت می‌شود. این مقاله از «درجه» را بخوانید تا با بررسی بهترین مدل‌های بخارپز خرید راحت و مناسبی داشته باشید.

معیارهای انتخاب بخارپزهای برقی

ظرفیت

تمام بخارپزها ظرفیت‌های یکسانی ندارند. این معیار زمانی مهم می‌شود که می‌خواهید به‌طور منظم برای تمام اعضاء خانواده غذای بخارپز آماده کنید. مدل‌های کوچک معمولا ۵ یا ۶ لیتری و مدل‌های بزرگ تا ۱۲ لیتری هستند.

امکانات و قابلیت‌ها

بخارپزهای مدرن ویژگی‌های جالبی دارند که بخارپزهای سنتی فاقد آن هستند. مثلا، برخی از این بخارپزها می‌توانند غذا را پس از پخت، مدتی گرم نگهدارند. یا امکان تاخیر در شروع کار داشته باشند و شما زمان شروع را بنا به دلخواه‌تان تنظیم کنید. بخارپزهای انتخاب‌شده در این مقاله، از قابلیت‌های خوبی بهره‌مند هستند.

جنس مواد و کیفیت ساخت

در انتخاب این بخارپزها به جنس مواد به‌کار رفته در سبدهای آن هم توجه شده است. برخی از مدل‌های بخارپز سبدهای استیل، سرامیک یا پلاستیک مقاوم فاقد بیسفنول‌A دارند. البته بهترین سبد نوع استیل ضدزنگ است. نگهداری و دوام این نوع سبد از انواع دیگر سبدها بیشتر است.

قیمت

برای بسیاری از مشتریان قیمت بخارپز بسیار مهم است. البته هر چه به قابلیت‌های بخارپز اضافه شود، قیمت آن هم بیشتر می‌شود.

برند و ضمانت

مدل‌های معرفی شده در فهرست بهترین بخارپز درجه از بهترین برندهای بازار هستند که هم از نظر طراحی کارآمد و زیبا هستند هم ضمانت و خدمات پس از فروش دارند.

نظر مشتریان

این بخش مهم‌ترین بخشی است که در این مقاله به آن توجه بسیاری شده است. بخارپزهای این مقاله بنابر امتیازی که از مشتریان خود گرفته‌اند، معرفی شده‌اند و در ضمن مزایا و معایب این دستگاه‌ها براساس نظر خریداران ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *